tisdag 11 december 2012

Oerhört bra kloka ord !

Detta är ingenting för mig...
Vadå, är ekonomisk frihet och god hälsa inget för dig ?!? Så du föredrar hellre 45års planen framför 2-5 års planen ?!? Beskriv skillnaden...

********************************************************************************

Jag har det redan så bra, jag tjänar tillräckligt för att vara nöjd...
Fantastiskt att du är nöjd, en följdfråga: Om du blev av med ditt jobb, hur många månader skulle du då klara dig att fortsätta leva som vanligt, innan dina besparingar tar slut?
Jag är också intresserad att göra mina vänner och bekanta nöjda med sina liv. Jag hör och läser hela tiden om folk som jobbar fulltid och går på fler sk
ift
 men ändå inte får sina pengar att räcka till – Dem vill jag ge en förändringens möjlighet till!
Människor som man får hjälpa till det bättre är bland det mest tillfredställande man kan vara med om, tänk dig själv känslan att kunna hjälpa en vän till att ha en extrainkomst på 5.000-500.000kr/månaden (inom 2-5 år)



*******************************************************************************
Jag känner ju inge folk…
Du känner människor från du gick i skolan, föreningar, facebook, jobb, släktingar, vänners vänner, kolla kontakterna i din telefon.
Man behöver inte känna folk, lär känna folk..... Hela tiden stöter du på nya ansikten. Ha visitkort med dig och dela ut till de du pratar med!
 *******************************************************************************
Klart du lyckas, du har ju hållit på med liknande grejer innan...
Alla är vi barn i början..... Även en tusenmilamarch börjar med ett första steg, alla kan lära sig om det finns en vilja till förändring!
Om du tycker att jag är så duktig så är det ju kanon för dig, jag är ju den som ska hjälpa dig igång med dina nya business, min kunskap och dina kontakter bygger vår gemensamma business.
 *******************************************************************************
 Ja det här var ju häftiga grejer minsann. Men jag måste hem och fundera.....
Hem och fundera på vadå?
Om du vill ha en bättre hälsa?!
Om folk vill ha en bättre hälsa?!
Om folk vill ha en bättre hälsa?!
 *******************************************************************************
Jag skulle jättegärna vilja börja men jag har inte de pengarna just nu...
Om det stod en ny Ferrai Enzo parkerad ute på parkeringen, om du fick erbjudande att köpa den för 100.000kr, skulle du då få fram de pengarna på ett dygn ?
Hoppas du håller med mig nu när jag säger dig detta; Som vuxen är det ohållbart om man inte har en eller två månadslöner i reserv. Har du inte det så är det hög tid att bättra på din ekonomi... Visst håller du med mig?!?
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar