måndag 19 november 2012

Lilla Kommun


Vad kommer det att jända med den här kommunen igentligen. Fick veta senaste i går om den här nystartade sociala föreningen X-Tjänst var bara skit. Det handlar om att våga satsa och helst så ska man prata med alla så att alla får säga sina åsikter. Själv hoppas jag kan sätta Ljusdal på kartan. Bara att jag måste lära mig det där ordet "Tålamod". Förr eller senare så lyckas jag med det. Kanske om jag har tur så kan den här kommunens ungdomar till en stabil inkomst med om allt går rätt till. För när ska den här kommunens invånare allra helst myndigheterna här acceptera att vi bara är vanliga människor precis som dom är. låta folk bli bostadslösa och leva på socialbidrag bara för att man tillhör en viss moment 22. Varför ska de behöva lida för att de kanske levt ett rent helvete i sina liv, framför allt uppväxt. Se bara på det här kollot som svenska kyrkan och familjestödjare anordnade, vad hände med det senare. Jag kan bara säga av mina egna erfarenheter JAG förlora mina barn pga det. Att jag skulle vara en orkeslös morsa till mina barn. Det handlar om att "Lyssna", "Lära" och " Ta in kunskap". Säger som jag skrev som rubrik i mitt första blogginlägg i den här bloggen "STÅ UPP" och framförallt visa att det här är Ljusdal och det är här det händer. Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar